Prijímateľ: Občianske združenie Tobiáš, Solivarská 60, 080 05 Prešov
Miesto realizácie projektu: Košický kraj, Prešovský kraj
Kód projektu v ITMS2014+: 314011L297
Výška poskytnutého NFP: 294 164,21 EUR
Dokumenty k projektu nájdete tu.
Popis východiskovej situácie:
Napriek dlhoročnej praxi v oblasti vzdelávania a inklúzie detí zo sociálne znevýhodneného prostredia (SZP) a prostredia marginalizovaných rómskych komunít (MRK) si pri každodennej činnosti s rodinami stále uvedomuje, že veľká časť úsilia sa vynakladá na kooperáciu a permanentné zlaďovanie činností všetkých zainteresovaných strán, ktoré majú dopad na výsledky práce.
Pokiaľ rodina disponuje akýmikoľvek problémami, ktoré môžu rozvoju osobnosti dieťaťa uškodiť, spomaliť, alebo narušiť, je povinnosťou všetkých subjektov hľadať možnosti tento negatívny vplyv čo najviac eliminovať.
Ide o náročnú prácu presviedčania a neustáleho získavania a zapájania partnerov do spolupráce, ktorá sa javí ako nevyhnutná.
V tomto ohľade je viac ako potrebné poukázať a jasne pomenovať slabé miesta, ako aj nájsť riešenia na zefektívnenie procesov, participácie a synergie subjektov verejnej správy a samosprávy, ktoré sa akýmkoľvek spôsobom podieľajú a majú vplyv na predprimárne vzdelávanie detí zo sociálne znevýhodneného prostredia, ktoré pochádzajú prevažne z marginalizovaných rómskych komunít.
Za kľúčové a stále problematické oblasti považujeme:
Cieľ projektu:
Zmapovanie a analýza cieľov, obsahu a aktivít realizovaných verejných politík vzhľadom k prístupnosti predprimárneho vzdelávania detí zo sociálne znevýhodneného prostredia a návrh optimalizovaných riešení v legislatívnej a praktickej rovine výkonu verejnej správy a samosprávy bude napĺňaný prostredníctvom aktivity 1:
Aktivita 1: Zefektívnenie verejných politík vzhľadom k prístupnosti predprimárneho vzdelávania detí zo sociálne znevýhodneného prostredia a marginalizovaných rómskych komunít (04/18- 11/19)
a jej troch podaktivít:
1.1: Analýza vstupného monitoringu a zadefinovanie nedostatkov vo vzťahu k prístupnosti predprimárneho vzdelávania detí zo sociálne znevýhodneného prostredia (04/18-01/19);
1.2: Zhodnotenie reálneho stavu podporných aktivít verejnej správy a samosprávy (v oblasti finančnej, legislatívnej, materiálnej, administratívnej ako aj personálnej) na základe vstupného monitoringu (11/18-05/19);
1.3: Vypracovanie návrhu riešení zefektívnenia práce verejnej správy a samosprávy vo vzťahu k prístupnosti predprimárneho vzdelávania detí zo sociálne znevýhodneného prostredia (6/19- 09/19).
Situácia po realizácii projektu a udržateľnosť projektu:
Po uplynutí projektu predpokladáme tieto zmeny:
Udržateľnosť z pohľadu aktivít: